You are currently viewing “سورہ یٰسین: عظمتِ خداوندی اور پیامِ رسالت کا بیان”

“سورہ یٰسین: عظمتِ خداوندی اور پیامِ رسالت کا بیان”

یاسین شریف یا یٰسین قرآن کا دل ہے، 36ویں سورت، جو قرآن پاک کے پارہ نمبر 22 اور 23 میں واقع ہے۔ اس سورہ میں کل 83 آیات ہیں۔ ان آیات کو پانچ گروہوں یا ابواب میں تقسیم کیا گیا ہے، ہر ایک اپنے عظیم پیغام کو پہنچاتی ہے۔ یہ ایمان والوں کے لیے بہت سی مختلف بصیرتیں، پیغامات اور اسباق پیش کرتا ہے۔ ہماری زندگی اور آخرت میں  رحمتوں اور برکتوں کے حصول کے لیے نیز بہتر تفہیم اور رہنمائی کے لیے سورہ یٰسین کی آیات کی وضاحت ضروری ہے جو یہاں پیش کی جا رہی ہے۔

اس باب کا آغاز مقدس لفظ یٰسین سے ہوتا ہے جو خود کو پہلی آیت اور سورہ کا عنوان بھی بناتا ہے۔ یہ خیال کیا جاتا ہے کہ لفظ یٰسین کا مطلب انسان کو مخاطب کرنا ہے، یعنی “اے انسان”۔ اس کے باوجود، اس کی تصدیق کے بارے میں کوئی تصدیق یا حقیقی حوالہ نہیں ہے۔ پس اللہ تعالیٰ اس راز کو جاننے والا ہے۔

اس سورت کا پہلا باب آیات ١ سے ١٢ پر مشتمل ہے اور اس میں مشرکوں اور کافروں کے ہونے پر بحث کی گئی ہے، حالانکہ اللہ نے ان کے پاس اپنے رسول بھیجے تھے۔ اللہ سبحانہ وتعالیٰ نے ان آیات میں حضرت محمد  کو مخاطب کرتے ہوئے فرمایا ہے کہ ان کافروں کی وجہ سے پریشان نہ ہوں اور نہ ہی غمگین ہوں کیونکہ وہ (کافر) اللہ کے احکامات پر عمل نہیں کرتے ہوئے اپنی مرضی پر ہیں۔

اللہ کا فرمان ہے کہ نبی حضرت محمد صلی اللہ علیہ وسلم ان لوگوں کے ذمہ دار نہیں ہیں جو غلط راستے پر ہیں اور اللہ کی نافرمانی کر رہے ہیں۔ وہ اپنے آپ کو سزا دے رہے ہیں، اپنے آپ کو جہنم کی طرف لے جا رہے ہیں، اور انہیں اپنے گناہوں کی سخت اور غضبناک سزا ملے گی، اور اللہ کے غضب کا سامنا کرنا پڑے گا۔ اللہ تعالیٰ فرماتے ہیں:

“تم انہیں ڈراؤ یا نہ ڈراؤ، ان کے لیے یکساں ہے کیونکہ وہ ایمان نہیں لاتے۔ تم صرف اسی کو ڈراتے ہو جو نصیحت کی پیروی کرے اور رحمٰن سے چھپ کر ڈرے۔ اس کو بخشش اور اجر عظیم کی بشارت دے دو۔” (یاسین 36:10-11)

یہ حصہ آیت 13 کے ساتھ شروع ہوتا ہے اور آیت 32 پر اختتام پذیر ہوتا ہے۔ یہاں اللہ تعالیٰ نے ایک شہر اور اس میں آباد قوم کی کہانی سناتے ہوئے کافروں کو متنبہ کیا ہے ، جو اللہ کے ذریعہ ان کے کفر اور گناہوں کی وجہ سے تباہ اور مسمار کردیئے گئے تھے۔ بض علماء کی رائے کے مطابق  یہ ان انتکیا (ترکی) کا شہر ہے ، جبکہ کچھ تجویز کرتے ہیں کہ یہ کوئی تاریخی واقعہ نہیں ہے بلکہ کافروں کو برائیوں سے باز رکھنے اور صحیح راہ پر گامزن ہونے کے لئے متنبہ کرنے کی ایک مثال ہے۔

اللہتعالیٰ نے ایک ہی وقت میں اس قوم کو 3 پیغمبر بھیجے  ۔ تمام پیغمبروں نے انہیں توحید کی تعلیم دی ، ایک اور صرف اللہ کی عبادت کی دعوت دی۔ بدقسمتی سے ، ان لوگوں نے اس مقدس پیغام کو مسترد کردیا اور ان کا مذاق اڑایا اور انہیں پتھروں سے نقصان پہنچانے اور سزا دینے کا انتباہ کیا۔ وہ متکبر ، ضدی ، اور شریر تھے اور انہوں نے پیغمبر کی بات نہیں سنی سوائے اس ایک کے جو اللہ کی رضا سے راضی ہو گیا اس نے گمراہ ہونے کے بجائے کافروں کو یوں مخاطب کیا

“اور مجھے کیا ہے کہ میں اُس کی عبادت نہ کرو کہ جس نے مجھے پیدا کیا ہےاور اُسی کی طرف تم کو لوٹ کر جانا ہے کیا میں اُس کو چھوڑ کر اوروں کو معبود بناؤں؟ اگر خدا میرے حق میں نقصان کرنا چاہے تو ان کی شفاعت سے مجھے فائدہ نہیں ہوگا ، اور نہ ہی وہ بچا سکتے ہیں ” (یاسین 36: 22-23)

اللہ تعالیٰ ان لوگوں سے محبت کرتا ہے اور کرم فرما دیتا ہے جو اس کی خاطر قربانی دیتے ہیں ، لہذا اس پرہیزگار آدمی ، جو ممکنہ طور پر ان کافروں کے ذریعہ مارا گیا تھا ، کو جنت      سے نوازا گیا تھا۔ قصبے کے دوسرے باشندوں کے لئے ، دھماکوں یا چنگھاڑوں کی شکل میں ایک خوفناک تباہی ہوئی اور انہیں اڑا دیا۔ وہ لوگ جو اللہ کے پیغام کو ناقص سمجھتے ہیں اور ان کی قدر  نہیں کرتے ہیں وہ بہت نقصان میں ہیں اور وہ اس کے قہر سے بچ نہیں سکتے ہیں۔

باب 3 میں کچھ آیت اللہ کے وجود کی علامتوں کو ظاہر کرتی ہیں۔ ان آیتوں کا مقصد ہمارے عقیدے اور ایمان کو بڑھانا اور مضبوط کرنا ہے۔ کافروں کے لئے ایک پیغام ہے کہ وہ ایک اور واحد اللہ کی عبادت کریں اور حق کو قبول کریں۔

دن میں رات میں بدلنے کے ساتھ ساتھ دنیا کے مختلف حصوں میں ان کا بیک وقت واقعہ ، اور دیگر قدرتی مظاہر جیسے سورج کی نقل و حرکت ، چاند کے مراحل ، اور زمین کا گھومنا۔ اس میں یہ بھی تبادلہ خیال کیا گیا ہے کہ کس طرح اللہ نے انسان کو پانی میں سفر کرنے اور آسمان میں اڑنا سکھایا۔

یہ اللہ کی طاقت کا مشاہدہ کرنے اور سمجھنے کے لئے انسان کو پیش کردہ نعمتیں اور الہام ہیں۔ یہ آیات انسانوں کو ایک بہت بڑی تفہیم اور الہام فراہم کرتی ہیں۔

اللہ ان آیتوں میں فرماتا ہے:

“اور ہم نے کھجور اور انگور  کے باغات رکھے ہیں ، اور ہم نے اس میں پانی کے چشموں کو آگے بڑھایا ہے ، تاکہ وہ اس کے پھلوں کو کھا سکیں ، اور ان کے ہاتھوں نے اسے نہیں بنایا۔ کیا وہ ، پھر ، شکریہ ادا نہیں کریں گے؟ (یاسین 36: 34-35)

وہ لوگ  جو موت کے بعد زندگی کی حقیقت اور فیصلے کے دن احتساب سے انکار اور طنز کرتے ہیں یا ان پر سوال اٹھاتے ہیں۔ وہ اکثر پوچھتے ہیں کہ یہ جہنم اور جنت یا آخرت کب ، کیسے ، اور کہاں ہوں گے۔ یہ وہ بدقسمت ہیں جو ان فطری حقائق سے انکشاف کردہ اللہ کی نشانیوں کا مشاہدہ نہیں کرتے

یہ آیات قیامت یا آخرت کے دن کا احاطہ کرتے  ہیں۔ ان آیات میں ایک المناک حقیقت ہے جس سے یہ انکشاف ہوتا ہے کہ صور کی خوفناک آواز کو اڑا دیا جائے گا ، اور اس سے روحوں اور مردہ افراد کی لاشوں کو دوبارہ ملایا جائے گا جو اللہ کی طرف بڑھ رہے ہیں۔

یہ قیامت کا دن ہوگا جب ہر شخص اپنے اپنے اعمال کا ذمہ دار ہوگا پرہیزگار اور اچھے لوگوں کو جنت میں بدلہ دیا جائے گا اور گناہگار اور غلط کام کرنے والوں کو سزا دینے کے لئے جہنم میں داخل کیا جائیگا ۔

آیات 68 سے 83 سورہ یاسین نے سورہ کے آخری حصے کو نشان زد کیا ہے۔ یہ آیت اللہ کے وجود ، طاقت اور اللہ کی برکت کی علامتوں کا حوالہ دیتے ہیں۔ یہ آیت بھی تبادلہ خیال کرتے ہیں اور انکشاف کرتے ہیں کہ انسان کمزور ہے اور اللہ تخلیق کار ہے۔ سورہ یاسین میں زیر بحث اللہ کا احسان مویشیوں ہے جو ہماری بہت سے طریقوں سے خدمت کرتا ہے۔ ان میں سے کچھ مردوں کو کھانے اور دودھ کے ذریعہ کے طور پر استعمال کرتے ہیں ، جبکہ کچھ سواری اور ان گنت فوائد کے لئے استعمال ہوتے ہیں۔ یہ اللہ کی برکتیں اور احسان ہیں جو ہم سمجھتے ہیں

یہ آیت اس کائنات کی ہر چیز پر مطلق طاقت ، اتھارٹی اور اللہ کے مکمل کنٹرول کی تصدیق کرتے ہیں۔ کچھ بھی نہیں ہےاس کے علم اور رسائی کے. جو بھی وہ چاہے ، اپنے احکامات کے مطابق کیا جاتا ہے۔ اس طرح یہ ان لوگوں کے لئے بہت افسوس کی بات ہے جو قرآن مجید کی ان آیات کی نفی کرتے اور انکار کرتے ہیں

آیت نمبر 83 میں بھی ، اللہ کی عظمت اور طاقت پر تبادلہ خیال کیا گیا ہے۔ یہ آیت بیان کرتی ہے کہ ہم سب کو اپنے اعمال کے لئے احتساب کے لئے اللہ کے سامنے حاضر ہونا پڑے گا۔سورت یاسین کے مقدس آیتوں پر غور کرنے سے ، مسلمان دنیا میں اور ساتھ ہی موت کے بعد کی زندگی میں بھی سکون ، کامیابی اور راحت حاصل کرسکتے ہیں۔ یہ سورہ ایک حقیقی یاد دہانی پیش کرتی ہے جسے ہم اللہ کی مرضی سے پہلے پیش کریں اور اس کے احکامات پر عمل کریں۔

Leave a Reply